ПОЈАМ И ЗНАЧАЈ БЛОГА

Блог


ПОЈАМ БЛОГА

Мало застаните, размислите и запитајте се:
- Како ви користите интернет?
- На којим садржајима трошите највише времена? (друштвене мреже, игрице, Google...?
- Колико отприлике времена просјечно током дана проведете на тим садржајима?
- Да ли сте свјесни да је све то заправо један начин комуникације?

 У овом посту писаћу о блогу као специфичном начину комуникације који је посебно значајан за посао односно промоцију посла.

Намијена и сврха ове објаве је:

-          усвајање нових знања везаних за упознавање са модерним алатима и технологијама који се примјењују у пословном свијету,

-          усвајање нових знања везаних за појам и значај блога, начине коришћења блога,  

-          развој вјештина самосталног креирања блога

Блог можемо посматрати као још један начин презентовања особа или посла. Ако нпр. упоредимо начине презентовања са храном можемо замислити да је „Instagram као брза храна (презентује инстант, брзо, сликовито, површно...), а онда би блог био нешто као домаће кувано јело (захтијева више времена, пажње, има дубину, квалитет, осликава суштину и „душу“...)


Блогер


Име блог потиче од ријечи „веб лог“ (Web Log), што у преводу значи „интернет дневник“.

-          Блог је веб-страница или платформа гдје појединци или групе пишу и објављују текстове на одређене теме (хронолошко биљежење својих размишљања, ставова и објављивање у виду електронског дневника).

-          Блог представља једну врсту личне веб странице на којој појединац даје информације о неком свом интересовању нпр. дешавању у школи, у граду, поставља слике мијеста која је обишао у скорије вријеме...

-          Важно је водити блог о ономе што нас заиста занима да би увијек проналазили садржаје – нпр. ако неко води блог о играма може писати рецензије, давати савјете или постављати снимке са својим реакцијама. Ако неко воли путовања, може дијелити приче са путовања, фотографије и савјете.

-           У пословном смислу у блог неко може да уноси биљешке и текстове значајне за посао који ради чиме га уједно промовишеж


ЗНАЧАЈ БЛОГА

-          За дијељење знања и искустава

-          За пословну промоцију

-          За забаву и лично изражавање

Нпр.  љубитељ игрица води блог о гејмингу и ужива у томе. Људи га прате јер воле његов стил писања, начин изражавања и савјете који су другачији од осталих. Након неког времена, особа добије понуду да тестира нову игру и пише рецензију – и то плаћено!


Најважније карактеристике блога су:

  • Хронолошки поређани текстови – најновији садржај је на врху.
  • Интерактивност – омогућава коментаре и дискусију.
  • Аутентичност – блог је често одраз личности аутора.
  • Садржај може бити текстуални, мултимедијални (слике, видео, аудио)
  • На врху сваког чланка (које блогери односно људи који воде блог зову пост) пише ко га је поставио у којој категорији и када.
  • У дну сваког поста постоји секција за коментаре који дају могућност читаоцима чланака да дају своје мишљење, поставе додатна питања или да комуницирају међусобно или са ауторима поста.


КАКО НАПРАВИТИ БЛОГ- ФАЗЕ КРЕИРАЊА

1.       Изабрати тему која нас занима, инспирише, покреће...
2.       Изабрати платформу (нпр.  www.blogspot.com односно blogger.com)
3.       Дизајнирати блог (изглед, боје, логотип)
4.       Написати први пост (представљање и објашњавање теме)
5.       Подијелити блог са другима


Раст блога 

Блог је више од обичне интернет странице – то је дигитални простор за изражавање мисли, размјену знања и чак потенцијалну зараду. Уз прави приступ и мало креативности, свако може водити успешан блог. Постоје разне врсте блогова – лични, образовни, пословни, гејминг блогови…

Блог доноси многе користи – повезује људе са сличним интересовањима, омогућава учење и развој, а може донијети и финансијску корист.









Прављење блога је лако и свако може започети свој блог у неколико корака.         


Неке од тактика везаних за успјешан равој блога можете прочитати  ОВДЈЕ.  (кликни)

О примјерима најуспјешнијих блогова сазнати више можете ОВДЈЕ (кликни)




Коментари